ما را زكوي باده فروشان گزير نيست ... تا باده در خم است همينجا نشسته ايم

آیا دیدار با برخی مراجع برای یک حاکم مشروعیت میاورد ؟

آقای سید علی خامنه ای ! تصاویر دیدارتان با برخی از مراجع و آیات عظام  در سفر اخیرتان در قم را رسانه ضد ملی بارها و بارها به نمایش گذاشت . نمی دانم شما چه برداشتی از این ملاقات ها داشتید و دستاوردهای این دیدارها را چگونه ارزیابی می کنید ؟  منتهی  اجازه بدهید نظر مراجع بزرگ تقلید را در مورد دو تن از پادشاهانی که در حافظه امروز ما ایرانیان بعنوان بی لیاقت ترین زمامدارانی که  این مرز و بوم  تا به کنون دیده است را برایتان نقل کنم شاید برایتان مفید فایده واقع شود . یکی فتحعلیشاه قاجار که نیمی از خاک این سرزمین را تقدیم کشور دوست روسیه کرد و دیگری سلطان حسین صفوی که بی کفایتیش منجر به سلطه محمود افغان بر ایران شد و بی تدبیری این دومی مورد اذعان همه از جمله شخص شما بوده است .
مقام منزلت و مدارج علمی مراجعی که از آنها نقل قول شده شاید برای مردم عادی قابل لمس نباشد اما مسلماً برای شما اینگونه نیست :
1- میرزای قمی رئیس حوزه علمیه قم :
" شاه شبیه جانشین خداست و بر طبق مشیت خدا شاه شده و بنده ای را نشاید که سر از کمند اطاعت او بپیچد ... پادشاه بد را تنها در برابر خدا پاسخگو قرار داده و نه تنها حکم یا فتوی نمی دهد که مردم از یک پادشاه ستمگر ، که هم از سوی خدا به پادشاهی رسیده ، اطاعت نکنند ، که سر نهادن بندگان را بر فرمان آنان نیز سخت بایسته دانسته  . "
2- شیخ جعفر کاشف الغطاء
ایشان دولت فتحعلیشاه را سخت می ستود ؛ شاه را دارای شمشیری کشنده و نیزه ای فرو رونده در دل کافران می داند ؛ پیشگام علما و آموزگار وزیرانش می خواند و " رایی صائب "  و " فکری ثاقب "  به وی نسبت می دهد . از خدا میخواهد که شاه را از هر گونه زیانی نگاه دارد و دولت وی را به دولت امام دوازدهم شیعیان پیوند دهد و سرانجام کتابش را که پیرامون فقه شیعه است ، به رسم پیشکش به فتحعلیشاه تقدیم می کند.
3- ملا احمد نراقی  
گفته های ملا احمد نراقی از آن جهت مهم است که ایشان از معدود مراجعی هستند که قائل به نظریه ولایت فقیه می باشند
" ... وی به مقام پادشاه سخت ارج می نهاده و مصداق روشن آنرا فتحعلیشاه می دانسته است . در کتاب مثنوی او از شاه  ( بطور عام ) به عنوان مظهر خوبی و کمال یاد شده است . "
نراقی در مباحثات خود پیرامون اصل شاهی و شاهنشاهی اطلاق عناوین " روشن آثار ، عالم پناه ، و ظل الله " را یکسره بر فتحعلیشاه قابل انطباق می داند .
ایشان از امام هفتم شیعیان نقل می کند : به سبب نافرمانی سلطان و فرمانروای خود خویشتن را ذلیل نکنید ...
نراقی با بهره جویی از احکم نجومی و رویدادهایی که به پندار برخی زائیده ی آن احکام است ، می کوشیده فرمانروائی قاجاران را به شیوه ای ریشه دار مشروعیت بخشد و آن را واقعیتی همانند دیگر پدیده های حتمی الوقوع طبیعت جلوه دهد .
و در نهایت فتحعلیشاه را اینگونه تمجید می کند :
" ... بانی مبانی دین مبین و مروج شریعت سیدالمرسلین ... نسیم گلستان عدل و انصاف ، شعله ی نیستان جور و اعتساف ، موسس قوانین معدلت ، موکد قواعد رافت و مرحمت ، دارای نیک رای و اسکندر ملک آرای ، ظل ظلیل حضرت اله و المجاهد فی سبیل الله ، صدر نشین محفل عنایات حضرت آفریدگار  ... که آفتاب خاطر همایونش از بدو طلوع ... بر ساحت ترویج شریعت غرا پرتو افکن . "
4- شیخ جعفر بن ابی اسحق کشفی
کشفی فتحعلیشاه و فرزند او محمد تقی میرزا را اینگونه می ستاید : " ناهید ملک امن و امان و خورشید مدار مسلک زمین و آسمان ، اختر برج عدالت و گوهر موج ولایت ... آفتاب عالمتاب فیض اقدس عنایت ازلی "  و نیز اعظم فیض مقدس توجهات لم یزلی را شامل احوال ملوک و سلاطین میداند و انان را متمم دایره و آخر سلسله انبیا و عقلا به شمار می آورد و این معنی را از نمایش ذات با برکات شهسوار عرصه ولایت و شاهی و شاهنشاه خطه ی خلافت الهی یعنی فتحعلیشاه قاجار در می یابد .
5- علامه مجلسی
 در مقدمه کتاب زادالمعادش که به شاه سلطان حسین صفوی اهدا نموده سلطان حسین  این دولت عدالت ثمر  ،  سید سلاطین زمان ، چراغ دودمان مرتضوی ... می داند .
آیا دیدار با برخی مراجع برای یک حاکم مشروعیت میاورد ؟ آیا تعریف ایشان بد را خوب می کند و یا در پیشگاه تاریخ قاتلین و ظالمین و بی عرضه ها را آبرو می بخشد ؟ شما بهتر می دانید ....

هیچ نظری موجود نیست: