ما را زكوي باده فروشان گزير نيست ... تا باده در خم است همينجا نشسته ايم

مناظره ها

 
" آقاي شريعتمدار اينگونه كه از حرفها و مقالاتت بر مياد تو به همه اسرار محرمانه كشور دسترسي داري من 8 سال است ميگويم بيا مناظره كنيم تو نيمه پنهان منو آشكار كن من نيمه اشكار تو رو افشاء مي كنم ... " اين جملات رو كه مصطفي تاجزاده با حرارت خاص خودش گفت سالن به هوا رفت ... آقايان همه كارهايشان برعكس است . كدام بي تدبيري از اين بيشتر كه حكومتي آخرين راه حل ها را اول و اولين راهكار ها را در انتها بيازمايد . آنروز كه بايد مناظره بر پا ميكردند مردم را به گلوله بستند ، به زندان انداختند ، در بازداشتگاهايشان شكنجه و تجاوز كردند . بارها و بارها كروبي و موسوي خواستار مناظره در تلويزيون شدند اما در طول اين چند ماه رسانه كودتا پاتوق كودتاچياني چون حداد عادل ، كدخدايي ، رادان ، محسني اژه اي و ... بود . مقام رهبري و رئيس دولت كودتا محمود احمدي نژاد نيز بارها به اعلام موضع پرداختند و دليل و برهان آوردند تا مدعايشان را اثبات كنند تا بگويند سالم ترين انتخابات كل تاريخ ايران را برگزار كرده اند اصلا ًسالم ترين انتخابات تمام دنيا را برگزار كرده اند ؛ اما هيچ كس باور نكرد . مردم را و رهبرانشان را به مسخره گرفتند يك روز آنها را خس و خاشاك ناميدند و روز ديگر بزغاله و گوساله ... تهديد كردند كه مي كشند ، تهديد كردند كه بي رحمانه بر خورد مي كنند و البته تنها حرفي كه زدند و عمل كردند همين تهديدها بود . دروغها گفتند ، جنبش سبز را يك روز به امريكا بستند و فردا آنرا به منافقين و سلطنت طلبان نسبت دادند ...
امروز كه همه آن تلاشهاي مذبوحانه راه به جايي نبرده است آمده اند و راهي را كه در ابتدا بايد در آن قدم مي گذاشتند در انتها برگزيده اند . اما حتي مناظره شان نيز كاريكاتوريست از مناظره هاي اول انقلاب . در يكسو شريعتمدار مي نشيند بعنوان تئوريسين خشونت و در سوي ديگر كواكبياني كه حتي ابا دارد بگويد موسوي و كروبي را قبول دارد و لابد كسي هم نبايد بپرسد كه اصلاً به نمايندگي از چه كسي به مناظره آمده است ؟ نمايندگان واقعي جنبش سبز امروز در زندان بسر مي برند . امروز بايد تاجزاده ها زيد آباديها  امين زاده ها صفائي فراهاني ها براي مناظره دعوت شوند . اگر گفتگو بر سر يارانه هاست چرا از سعيد ليلاز دعوت نمي شود ، مگر جز نقد سياست هاي اقتصادي دولت كار ديگري كرده است كه به زندان محكوم شده است ؟
در جريان منظره نيز باز هم عدالتي وجود ندارد .  در اين جريانات ديگر رهبر كشور بي طرف نيست كه بخواهند او را بعنوان فصل الخطاب معرفي كنند اين جايگاه را كسي ميتواند اشغال كند كه بي طرف باشد كسي كه هنوز انتخابات تاييد نشده پيام تبريك ميفرستد كسي كه هنوز بازشماري صورت نگرفته ادعاي تقلب را به مسخره مي نشيند كسي كه خود را همفكر يكي از دو رقيب مي داند ديگر نمي تواند فصل الخطاب يا چيزي شبيه آن باشد . بلكه بايد پاسخگو هم باشد . پاسخگوي عملكرد نيروهاي امنيتي تحت الامرش پاسخگوي قوه قضائيه اي كه اينگونه عدالت را به تمسخر گرفته است پاسخگوي توهين ها ائمه جمعه كه منصوب وي هستند ، پاسخگوي نوشته هاي كيهان ، پاسخگوي دروغ ها و تهمت هاي صدا و سيماي كودتا ، پاسخگوي بي تدبيري هايي كه در اين چند ماهه صورت گرفته است . اگر قرار است در مورد عملكرد موسوي و خاتمي و كروبي به گفتگو بنشينند بايد در مورد عملكرد شخص رهبر نيز مناظره شود چون بك طرف اين منازعات ديگر احمدي نژاد نيست بلكه شخص رهبر است .
اما مناظره ها مويد اين نكته است كه مقاومت جنبش سبز كودتا چيان را به كرنش واداشته است . اما سران كودتا بايد بدانند برگزاري مناظره و حضور در صدا وسيما يكي از خواسته هاي كوچك جنبش سبز آن هم در خردادماه بود نه امروز . حالا ديگر شرايط كاملاً تغيير كرده است بنابر اين خواسته هاي جنبش نيز با توجه به مقتضيات زمان دگرگون شده است . اگر به اين مي انديشند كه با برگزاري چند مناظره 22 بهمن آرامي را سپري خواهند كرد بايد گفت هنوز شعور مردم ايران را دست كم گرفته اند .

هیچ نظری موجود نیست: